החשיבות של ביקורות מקוונות
ביקורות מקוונות הן חלק מכריע מהנוכחות המקוונת של העסק. הם מספקים הוכחה חברתית לכך שעסק אמין, אמין ומספק מוצרים או שירותים איכותיים. על פי סקר של BrightLocal, 91% מהצרכנים קוראים ביקורות מקוונות לפני קבלת החלטת רכישה. המשמעות היא שעסקים עם ביקורות חיוביות נוטים יותר למשוך לקוחות חדשים ולשמור על לקוחות קיימים. ביקורות מקוונות יכולות גם לעזור לעסקים לשפר את המוצרים או השירותים שלהם על ידי מתן משוב מלקוחות.
החשיבות של ביקורות מקוונות
סוגי ביקורות מקוונות
ישנם מספר סוגים של חוות דעת מקוונות, כולל חוות דעת על מוצרים, חוות דעת על שירות וביקורות על חברות. סקירות מוצר הן ביקורות על מוצר ספציפי, בעוד שביקורות שירות הן ביקורות על שירות מסוים. ביקורות חברות הן ביקורות על החוויה הכוללת של לקוחות עם עסק. ניתן למצוא ביקורות אלו באתרים שונים, כולל גוגל, Yelp ופייסבוק.
ההשפעה של ביקורות שליליות
לביקורות שליליות יכולה להיות השפעה משמעותית על המוניטין המקוון של העסק. מחקר של Moz מצא שעסקים מסתכנים לאבד 22% מהלקוחות שלהם אם יש להם ביקורת שלילית אחת, 59% אם יש להם שלוש ביקורות שליליות, ו-70% אם יש להם ארבע ביקורות שליליות או יותר. ביקורות שליליות יכולות גם לפגוע בדירוג של העסק במנועי החיפוש, ולהפוך אותו לפחות גלוי ללקוחות פוטנציאליים.
כיצד לבקש ביקורות חיוביות
שידול ביקורות חיוביות יכול להיות אתגר, אבל זה חיוני להצלחת העסק. הדרך היעילה ביותר לגייס ביקורות חיוביות היא לספק חווית לקוח יוצאת דופן. המשמעות היא ללכת מעל ומעבר כדי לענות על הצרכים והציפיות של הלקוחות. אתה יכול גם לבקש מלקוחות להשאיר חוות דעת לאחר רכישה או שירות. עם זאת, חשוב להימנע מתמריץ לקוחות להשאיר ביקורת, מכיוון שניתן לראות בכך לא ישר.
7 הטיפים הטובים ביותר לגיוס ביקורות חיוביות
1. הקל על לקוחות להשאיר ביקורת - ספק הנחיות ברורות כיצד להשאיר ביקורת באתר שלך, במדיה החברתית או באתרי ביקורות.
2. בקשו בזמן הנכון – בקשו מלקוחות להשאיר חוות דעת לאחר שחוו חוויה חיובית עם העסק שלכם.
3. התאם אישית את הבקשה שלך - פנה ללקוחות לפי שם והתאם את הבקשה שלך כדי להפוך אותה לאמיתית יותר.
4. הגיבו לביקורות שליליות – תגובה לביקורות שליליות מראה שאכפת לכם מהלקוחות שלכם ומוכנים לתקן את הדברים.
5. השתמשו במדיה החברתית לטובתכם – קדם את העסק שלך ברשתות החברתיות ובקש מהעוקבים שלך להשאיר ביקורת.
6. הציעו תמריץ קטן – שקול להציע תמריץ קטן, כמו הנחה או חינם, ללקוחות שהשאירו ביקורת.
7. מעקב אחר לקוחות - שלח אימייל או הודעה המשך המודה ללקוחות על העסק שלהם ומבקשים מהם להשאיר חוות דעת.
תגובה לביקורות מקוונות
תגובה לביקורות מקוונות חיונית לשמירה על מוניטין חיובי באינטרנט. תגובה לביקורות שליליות מראה שאכפת לך מהלקוחות שלך ומוכן לתקן את הדברים. כשאתה מגיב לביקורות שליליות, היה מנומס, מקצועי ואמפתי. תודה ללקוח על המשוב, התנצל על כל חוויה שלילית שחוותה והציע פתרון לבעיה. כשאתה מגיב לביקורות חיוביות, תודה ללקוח על המשוב שלו והודע לו שאתה מעריך את העסק שלו.
היתרונות של ביקורות חיוביות
לביקורות חיוביות יכולה להיות השפעה משמעותית על הצלחת העסק. הם יכולים להגביר את המכירות, למשוך לקוחות חדשים וליצור מוניטין אמין. ביקורות חיוביות יכולות גם לשפר את הדירוג של העסק במנועי החיפוש, ולהפוך אותו לגלוי יותר ללקוחות פוטנציאליים. בנוסף, ביקורות חיוביות יכולות לספק משוב בעל ערך לעסקים על מה שהם עושים נכון ומה הם יכולים לשפר.
כלים שיעזרו בניהול ביקורות מקוונות
ניהול ביקורות מקוונות יכול להיות גוזל זמן, אבל כמה כלים יכולים לעזור לייעל את התהליך. ל-Google לעסק שלי, ל-Yelp ולפייסבוק יש כלים המאפשרים לעסקים לנהל את הביקורות המקוונות שלהם. כלים אלה מקלים על תגובה לביקורות, לעקוב אחר מדדי ביקורת ולפקח על המוניטין המקוון שלך.
טעויות נפוצות שיש להימנע מהן בעת שידול לביקורות מקוונות
בעת שידול לביקורות מקוונות, חשוב להימנע מטעויות נפוצות שעלולות לפגוע במוניטין המקוון שלך. כמה טעויות נפוצות כוללות תמריץ לקוחות להשאיר ביקורת, פרסום ביקורות מזויפות והתעלמות מביקורות שליליות. פעולות אלו עלולות לפגוע במוניטין המקוון של העסק שלך ולהפחית את הסבירות לכך לקוחות יבטחו בעסק שלך.